Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Η καβουρίνα και το καβουράκι (διδακτική ιστορία για ....γονείς!)


Η καβουρίνα και το καβουράκι



Στα βραχάκια της ακρογιαλιάς
 ζούσε μια καβουρίνα με το μικρό

 της παιδάκι, το καβουράκι. 

Όμορφα κι ευτυχισμένα κυλούσε η ζωή τους. 

Μπαινόβγαιναν στην καταγάλανη θάλασσα, 

για να δροσιστούν. 

Του μάθαινε να κολυμπάει

 και να βρίσκει την τροφή του.

 Έπαιζαν στη ζεστή άμμο 

και κρύβονταν πίσω

 απ΄ τα βότσαλα της παραλίας. 

Η στοργική μητέρα συνεχώς 

συμβούλευε το παιδάκι της:

 «Αυτό να κάνεις, παιδί μου. 

Εκείνο να προσέχεις.

 Να φυλάγεσαι», 

όπως κάνουν όλες οι μανούλες.
Μια μέρα του μάθαινε να περπατάει:

 «Στήσε καλά το κορμί σου, παιδί μου. 

Να περπατάς καμαρωτά και ίσια». 

Το καβουράκι προσπαθούσε, 

ξαναπροσπαθούσε,

 αλλά δεν κατάφερνε να περπατήσει ίσια.

 Όλο λοξά πήγαινε 

κι η μανούλα του όλο το κατσάδιαζε: 

«Α! πολύ στραβά πας, παιδί μου, 

τι χάλια είναι αυτά;».
Όσο κι αν προσπάθησε το καβουράκι,

 δεν τα κατάφερε.

 Κι όταν πια απόκαμε γύρισε 

και είπε στη μανούλα του: 

«Δείξε μου εσύ, μανούλα μου,

Πήγαινε εσύ μπροστά 

κι εγώ θα ακολουθώ στα βήματά σου».
Κορδώθηκε η καβουρίνα,

 έβαλε όλα της τα δυνατά

 κι άρχισε να περπατάει 

όσο πιο ίσια μπορούσε,

 αλλά κι εκείνη τελικά λοξά περπάτησε

 – γιατί όλων των καβουριών η κατασκευή 

είναι τέτοια που δεν τους επιτρέπει

 να περπατούν ίσια.

 Το καβουράκι την κοίταζε, 

την κοίταζε

 και στο τέλος της είπε:
«Πώς περιμένεις από μένα, μανούλα μου, 

να καταφέρω 

κάτι που ούτε κι εσύ,

 η πιο μεγάλη και πιο δυνατή,

 δεν μπορείς να καταφέρεις;».



Τι μας διδάσκει αυτός ο μύθος;


 Οι συμβουλές που δίνουν οι γονείς

 στα παιδιά τους είναι καλές

 και χρειαζούμενες,

 αλλά πιο μεγάλη αξία

 έχει το παράδειγμά τους. 

Τα παιδιά κατά κανόνα 

ακολουθούν στη ζωή τους

 το παράδειγμα των γονέων τους. 


Γι’ αυτό οι γονείς πρέπει 

να είναι πολύ προσεχτικοί. 

Ό,τι δουν τα παιδιά τους σ’ αυτούς,

 καλό ή κακό, 

αυτό είναι σχεδόν σίγουρο 

ότι θα ακολουθήσουν κι αυτά 

στη δική τους ζωή.


πηγή πρωτοδημοσίευσης:.pemptousia.gr 
σε συνεργασία με τα εκπαιδευτήρια :''Απόστολος Παύλος''

1 σχόλιο: